Ook dit jaar zetten talrijke vrijwilligers zich in om chocolade en koekjes te verkopen in heel Vlaanderen. We kunnen terugkijken op een geslaagde campagne.

Affiche MS-campagne

Thema MS-campagne: actief met MS

Met de MS-campagne wil MS-Liga Vlaanderen enerzijds zo veel mogelijk mensen sensibiliseren over MS en anderzijds geld inzamelen voor haar werking. Om meer bewustwording rond MS te creëren zetten we altijd één thema centraal tijdens de MS-campagne. In 2023 was dat ‘actief met MS’.  De diagnose MS heeft op het vlak van tewerkstelling vaak verstrekkende gevolgen. MS-Liga Vlaanderen komt als patiëntenorganisatie op voor deze problematiek en levert extra inspanningen om personen met MS te helpen om langer aan het werk te blijven, al dan niet in een aangepaste job. Bovendien schenken we ook aandacht aan jongeren met MS wanneer zij afstuderen en op zoek gaan naar een eerste job. Maar we hebben ook aandacht voor personen met MS die gestopt zijn met werken. Iedereen kan op zijn of haar manier actief blijven in de maatschappij. 

OLIVIA

OLIVIA laat haar stem horen voor MS

Dit jaar ondersteunde Olivia Trappeniers, beter bekend onder haar artiestennaam OLIVIA, de MS-campagne. Haar mama heeft MS en daarom begrijpt ze als geen ander wat de aandoening MS inhoudt. In een radiospot bracht Olivia een korte getuigenis over haar ervaringen met MS en deed ze een warme oproep om de MS-campagne te steunen.

MS-campagne

Succesvolle campagne

Dankzij de enorme inzet van vele vrijwilligers uit onze 22 afdelingen groeide de MS-campagne ook dit jaar uit tot een succes. De blikken koekendoosjes met de leuke quotes ‘Happy to see you’ en ‘With love’ waren een schot in de roos. We verkochten 3396 blikken gevuld met de lekkere boterwafels van Destrooper. De verkoop van chocolade verliep iets minder vlot, o.a. omwille van het warme weer in september. We verkochten in totaal 33026 stuks, 19280 chocoladeproducten en 13746 van de koekjes. Dankzij deze campagne kunnen we 133 741 besteden aan ondersteuning van personen met MS en hun naasten.

Wie chocolade kocht, kon opnieuw deelnemen aan een wedstrijd. We verwezen mensen door naar onze website om op zoek te gaan naar het antwoord op de wedstrijdvraag en zo konden ze wat meer te weten komen over MS. 361 mensen namen deel en we gaven de vijf winnaars een pakket vol lekkernijen. 

“We zijn als organisatie grotendeels afhankelijk van giften en legaten. De opbrengst van de MS-campagne is broodnodig en geeft ons de mogelijkheid om onze leden te blijven ondersteunen en nieuwe projecten te ontwikkelen.” 
Marleen Van De Voorde
directeur van MS-Liga Vlaanderen

Uit de grond van ons hart, bedankt!

Een dikke merci aan alle enthousiaste vrijwilligers die meegeholpen hebben aan het succes van deze MS-campagne. Een enorme dankjewel aan iedereen die deze actie gesteund heeft door chocolade en koekjes aan te kopen. Hartelijke dank aan alle ziekenhuisdirecties, gemeentebesturen, bedrijven, banken, ... die ons de mogelijkheid gaven om te verkopen in hun inkomhal of zelf een bestelling doorgaven. Kortom, dankjewel aan alle mensen die op welke manier dan ook hun steentje bijgedragen hebben om de MS-campagne opnieuw te doen slagen.

MS-campagne in beeld